Autodelen (bron: gemeente voor de toekomst)

Uncategorized

Stadsbestuur Mechelen raadt inwoners af eigen auto te hebben

Wannes Neukermans

Het stadsbestuur van Mechelen heeft een campagne gestart waarmee ze hun inwoners willen overtuigen dat het bezit van een eigen auto financieel niet altijd een goede zaak is. Volgens de stad is deelmobiliteit een alternatief. Momenteel staat er een bestelwagen volgepropt met vals geld op de Mechelse Korenmarkt.

De stad Mechelen voert campagne voor voor deelmobiliteit met de slogan ‘Steek niet al je geld in een eigen wagen’. Een auto kost gemiddeld 450 euro per maand, en volgens schepen van Mobiliteit Vicky Vanmarcke (Vld-Groen-m+) kan dat met autodelen goedkoper. Voor zichzelf hakte ze de knoop door en leverde ze haar nummerplaat in. “We hebben onze auto weggedaan omdat we vaststelden dat we allebei veel met de fiets doen”, zegt ze.

De bestelwagen vol geld blijft een tweetal weken op de Korenmarkt. Daarna staat hij nog in Hombeek, Muizen, Walem, Heffen en Leest.

PAL Nieuwsbrief

schrijf je gratis in

Blijf op de hoogte met onze dagelijkse nieuwsbrief




Wannes Neukermans (1999) volgt de Vlaamse en nationale politiek op de voet, met een uitgesproken belangstelling voor communautaire thema's.

21 gedachten over “Stadsbestuur Mechelen raadt inwoners af eigen auto te hebben”

  1. Mechelse politici hebben een nieuw bedrijf opgericht, nl paardekarren (alhoewel die niet door paarden zullen mogen worden getrokken).
    Wel door ezels van groen-links enPVV.

  2. Somers heeft een schuilplaats in open lucht gevonden voor de sjoemelpoedel haar te verstoppen geld! En maar beweren dat het vals geld is, ideaal om iets te verbergen in open zicht!

  3. Ajaa, auto’s nog enkel voor de elite en mét chauffeur erbij, goe bezig. Zou men niet beter een muur rond Mechelen bouwen, het is een staat op zich met een héél aparte justitie.

  4. wanneer zullen de mechelse politiekers zich bezig houden met besturen en niet met hun wil op te leggen,calvo zit naast imam-somers in dat bestuur,dus je weet wel,communisme ten top

  5. Dus de blauwe en groene jassen doneren hun auto/inclusief dienstvoertuig, voor een goed doel en verplaatsen zich voortaan, beroepshalve en privé, met de fiets (E-bike toegestaan voor de 70+).

  6. De verkeerssituatie is in Mechelen, binnen de vesten, zodanig dat je er met een auto beter wegblijft. Ik woon net buiten de Mechelse vesten en rijd met de fiets door de stad, waar ik dan flink dooreen geschud wordt op de kasseien.
    Los daarvan, doe ik met mijn inkomen wat ik wil. Een deel daarvan gaat naar mijn eigen auto. Want ik heb dat ervoor over om gelijk wanneer van thuis uit, al dan niet in de file te gaan staan als ik er met de fiets niet geraak.

  7. Is dat dezelfde bestelwagen waar BDW jaren geleden de transfers mee aanklaagde?Volgens mij is hij verkeerd gereden want we horen N-VA hier niet meer over spreken!

  8. idioten ! zieken, gehandicapten, etc… zet ze maar weer binnen !! ga zelf op pad !! maar jullie moeten de beste en meest geperfectioneerde auto’s hebben want het is een misdaad om met een 2 CV voor te rijden bij ministers en afgevaardigden…

  9. Dus als ik het goed begrijp heeft het voltallige bestuur zijn auto al weggedaan, Somers inclusief vermoed ik!
    Wat een stelletje debielen, ik begrijp echt niet dat daar nog iemand voor stemt.

  10. De groen minister rijd rond met een elektrische wagen van 80.000€ betaald door de belasting betaler niet te duur waarschijnlijk !! Werd het geld dan toch niet verbrand !!

  11. Je word opgeladen op een kar met paarden en door Mechelen gereden naar de politiek benoemde rechters , zoals in de middeleeuwen , en dan in een diepe kerker geworpen ofwel door imam Somers naar het paradijs het midden oosten verbannen !!

  12. Zou het niet consequenter zijn om in het Kalifaat Meccalen-aan-de-Dijle transport per “kemel” te promoten ; zo zou tevens het locale wanbeleid minder “kemels schieten” ?

  13. “Deelmobiliteit” ! Wat een idee ! De eerste huurder van het vehikel laat zijn koppeling slepen. De tweede huurder draait altijd krachtig aan zijn stuurwiel terwijl hij op harde ondergrond stilstaat. Nummer 3 laat zijn achterruitverwarming 2 uur lang aanstaan. Nummer 4 kijkt niet naar de bandenspanning en rijdt met platte banden borduur op en borduur af. Nummer 5 rijdt constant in een te hoge versnelling. Huurder nummer 6
    remt onnodig met de motor. Nummer zeuven ontkoppelt nooit als hij over een verkeersplateau rijdt. Hoe lang zullen die deelauto’s kunnen rijden ?? Zoals vele ecologische invallen getuigt ook dit idee van wereldvreemdheid.

Plaats een reactie

Delen