Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) zal 161 nieuwe trajectcontroles laten installeren op de Vlaamse wegen. Op dit moment zijn er reeds 238 trajectcontroles op 135 verschillende locaties.
“Trajectcontroles zijn essentieel om de veiligheid op onze wegen te verhogen”, argumenteerde minister Peeters. “Ter hoogte van trajectcontroles daalt het aantal snelheidsovertredingen met zo’n 78 procent. Het aantal ongevallen daalt dan weer met 15 tot zelfs 30 procent. Vooral bij ernstige ongevallen merken we dat effect.” Omwille van problemen met de aansluiting op het AMS-systeem, de nationale databank, waren vele controles de voorbije jaren niet werkzaam. Deze moeilijkheden zijn op dit moment ongeveer opgelost.
Met deze beslissing wordt het contrast tussen de Vlaamse en Waalse wegen alleen maar groter. Vlaanderen had immers reeds vijf keer meer flitspalen en trajectcontroles. Gevolg is dat driekwart van alle verkeersbekeuringen in België op Vlaamse wegen worden uitgeschreven. Vincent Van Quickenborne (Open Vld) kondigde in juli al de komst van de nieuwe trajectcontroles aan, samen met een nieuw parket met bijhorende procureur om alle boetes te kunnen blijven verwerken.
De Walen zullen blij zijn, het geld van de Vlaamse boetes gaat immers naar Wallonië
Tijd om naar de Walen te verhuizen…
De Vlaming mag weer betalen
En onze Brusselse en Waalse landgenoten lachen zich andermaal te pletter én wrijven in hun pollekes : 5 x meer flitspalen en controles in Vlaanderen -> 3/4 van de verkeersboetes in Vlaanderen en de verdeling is NIET evenredig met de betalers noch met de bevolkingscijfers…
Hoe lang nog gaan we de makke domme melkkoe blijven?
Alweer verdoken transferts naar Wallonië.
Kassa, kassa.
Dit gaat al lang niet meer om verkeersveiligheid.
En dan is men verbaasd dat de burger zijn vertrouwen in de overheid verliest …
Waardoor het coronabeleid geen kans op slagen heeft.
Dé reden waarom je met een moto zo vlug mogelijk over de taalgrens moet zien te geraken.