Foto Shutterstock

Foto Shutterstock

Cultuuroorlog

Google en YouTube staan niet langer advertenties toe die klimaatverandering in vraag stellen

Simon Segers

Google en dochterbedrijf YouTube zullen vanaf heden advertenties die de “wetenschappelijke consensus” inzake de klimaatverandering in vraag stellen niet langer toestaan op hun platformen. Dat heeft het technologiebedrijf bekend gemaakt in de nieuwe update van hun advertentiebeleid.

Makers zullen aan inhoud, die volgens Google de klimaatverandering in vraag stelt, geen advertenties kunnen toevoegen, noch hiermee geld verdienen. Concreet gaat het over inhoud die klimaatverandering voorstelt als vals of bedrieglijk, ontkent dat menselijke activiteiten en broeikasgassen bijdragen en beweringen die ontkennen dat de aarde op lange termijn aan het opwarmen is.

PAL Nieuwsbrief

schrijf je gratis in

Blijf op de hoogte met onze dagelijkse nieuwsbrief




Simon heeft een brede interesse voor politiek en cultuur. Hij is ook gepassioneerd door wetenschap en luchtvaart.

7 gedachten over “Google en YouTube staan niet langer advertenties toe die klimaatverandering in vraag stellen”

  1. De eerste die zei dat de aarde rond was, hebben ze op de brandstapel gelegd. Wat is er nu “wetenschappelijk” aan een consensus? Het is een andere benaming voor DICTATUUR.

Plaats een reactie

Delen