Een parlementslid voor de Conservative Party Jonathan Gullis vindt dat leerkrachten die extreemlinkse denkbeelden promoten in de klas, moeten worden “gerapporteerd” bij het antiterrorisme meldpunt van de regering. Volgens hem zijn de opvattingen die ze verspreiden erg extreem en zetten ze aan tot haat tegenover blanke mensen.
Het parlementslid voor Stoke-on-Trent-North was dinsdag aanwezig bij een conferentie van de Conservative Party in Manchester. Daar zou de man zich hebben uitgelaten over de huidige problematiek binnen het Brits onderwijs. Hij is van mening dat leerkrachten die extreemlinkse ideeën in de klas promoten, moeten worden opgevolgd door het zogenaamde “Prevent-Program” van de overheid.
Dat is een deradicaliseringsprogramma waarmee de Britse regering probeert te voorkomen dat mensen terroristische of extremistische ideologieën aanhangen en verder verspreiden. “Termen zoals ‘white privelege’ zjn extremistische termen. Ze moeten worden gemeld aan Prevent aangezien het om een extremistische ideologie gaat”, zo begon hij.
“Onversneden racisme”
Gullis stond zelf beroepsmatig jarenlang voor de klas. Hij vindt het spuien van beweringen zoals ‘white privilege’ of ‘wit privilege’ een vorm van onversneden racisme. Hij is van mening dat leerkrachten die deze polariserende taal hanteren, een disciplinaire sanctie moeten krijgen vanuit het schoolbestuur. “Het is racistisch om te suggereren dat iedereen die blank, is op de een of andere manier doordrenkt is van privileges. Dus ik hoop dat dat wordt gemeld, ik hoop dat er naar wordt gekeken, en dat elke leraar die in de klas blijft, uiteindelijk op zijn minst een disciplinaire hoorzitting moet krijgen”, zo zei hij.
Brits onderwijs in crisis
Het Brits onderwijs bevindt zich momenteel echter in een crisissituatie. Uit een onderzoek van het House of Commons Education Select Committee. Bleek dat blanke kinderen, afkomstig uit arbeidersgezinnen, de meest achtergestelde leerlingen zijn. Hetzelfde onderzoek toonde ook aan dat deze kinderen daarbovenop in de klas continu worden geconfronteerd met een “statustekort” in de klas ten aanzien van leerlingen met een andere etniciteit.
De taal van Verlinden is om braakneigingen van te krijgen.
Respect , iemand die de zaken durft te benoemen zoals ze vandaag zijn , haat tegen de witte persoon wij worden er alle dagen mee rond onze oren geslagen , bangelijk !
Daarentegen moet het ophemelen van alles wat “getint” is, of lesbos, flikker, Q en alles er tussenin, worden opgehemeld en moeten de leerkrachten zeggen dat iedereen die geen afwijkingen heeft in feite een abnormale is.
Zit u niet in het verkeerde topic? Dit gaat hier niet over Verlinden.
Tiens, heeft Van Grieken niet alle duivels over zich gekregen toen hij zeb uitspraak in dezelfde sfeer deed?
Blijkbaar zijn er meer mensen met gezond verstand die de bui (al lang hebben) zien gangen…
Hebben wij blanken privileges???
Indien dat zo is dan is daar een goede reden
voor.
Per slot van rekening is het de Europese beschaving
die Europa een voorsprong gegeven heeft wat betreft
technologie, welvaart, kunst en cultuur en noem maar op.
Dat er nu in vele landen buiten Europa met de auto gereden wordt
en er ook fabrieken en universiteiten gebouwd worden
is voor een groot deel te danken aan de zo uitgespuwde
kolonisatie. Het was niet alles negatief.
De wokers denken de geschiedenis te kunnen herschrijven
maar vroeg of laat komt hier een reaktie op. Nog een modeverschijnsel dat verdwijnen zal.
Terecht, kinderren dienen gevrijwaard van indoctrinatie door epigonen der inmiddels in Bokrijk residerende Mei-68 fossielen.