Meertalige diversiteitsbevragingen zijn “regelrechte inbreuk op taalwetgeving”

Vlaams minister Somers (Open Vld) en Vlaams Parlementslid Sminate (N-VA). Photonews

Cultuuroorlog

Amerikaanse scholen willen “genderqueer, non-binaire en panseksuele identiteiten” promoten

Redactie PAL

Scholen in de Amerikaanse stad San Diago willen naar eigen zeggen “heteronormativiteit” omver werpen en vervangen door “genderqueer”, “non-binaire” en “panseksule” identiteiten. Dat willen ze doen door het leerplan te wijzigen, waardoor theorieën zullen opgenomen worden die op z’n minst bedenkelijk te noemen zijn.

Een reeks documenten die gelekt zijn naar de conservatieve activist Christopher Rufo wijzen op het feit dat publieke scholen in San Diego met plannen bezig zijn om het curriculum voor jonge kinderen grondig te wijzigen. Zo zou het de bedoeling zijn om hen de zogenaamde “queer theory” aan te leren. Die theorie rust op de gedachte dat blanke Europeanen “een vals genderbinair stelsel hebben gecreëerd dat termen als “man” en “vrouw” gebruikt om raciale en seksuele minderheden te domineren”. Volgens bepaalde professoren dwingt dit systeem studenten ertoe om aan deze normen te conformeren, hoewel het zogezegd is ontwikkeld om minderheden uit te sluiten.

Onrechtvaardige maatschappij

Uit de documenten blijkt dat de initiatiefnemers van de plannen willen strijden tegen de privileges die heteroseksuele mensen genieten binnen de maatschappij. “Een heteroseksuele of cisgendeer persoon krijgt automatisch een bepaald privilege dat genoten wordt door een meerderheidsgroep ten koste van een minderheidsgroep”, stelt men. “Dat leidt tot een machtsverhouding die ook verbonden is tot andere soorten van discriminatie.” Zo wijst men onder andere racisme aan, dat aan het genderbinaire systeem gekoppeld zou zijn.

Oplossing

De oplossing voor dit alles? Het ontmantelen van “heteronormativiteit” en het doorbreken van het binaire stelsel. Dat moet dan ook het doel zijn van de nieuwe leerplannen, die een nieuwe set van seksuele identiteiten willen bijbrengen aan de kinderen. “Transgender, genderqueer, non-binair, panseksueel en aseksueel zijn allemaal termen die het oppressieve systeem zullen aanpakken”, valt er te lezen. Het zou daarbij ook de bedoeling zijn om naar foto’s te kijken van mensen die niet in het binaire stelsel passen, zoals een jongen in een jurk of een vrouw met een baard.

PAL Nieuwsbrief

schrijf je gratis in

Blijf op de hoogte met onze dagelijkse nieuwsbrief




13 gedachten over “Amerikaanse scholen willen “genderqueer, non-binaire en panseksuele identiteiten” promoten”

  1. Das zeker groot gelijk! Blanke kindere moeten zich niet voort planten de psychische problemen van dien spelen helemaal geen rol. Zolang onze diverse lgbt maar verder geraakt. Al wat hier tegen is moet natuurlijk gesencureerd worden want zei zijn onze vijand nummer 1! Sarcastisch/realischtis dan toch. Houd verder je mond!

  2. De vrouw met een baard was al te bewonderen in een kermistent op de dorpsfoor. Voor de rest: binair – of 0, of 1 – is en blijft de norm, want zonder binair stelsel is er geen digitalisering. Bij gender is het even zo: of man, of vrouw en al wat daartussen ligt is queer. Hopelijk zijn de ouders alerter en halen ze hun kinderen uit die scholen weg.

  3. Ik voel mij als kaalhoofdige al decennialang gediscrimineerd door bevoorrechte zwarte mannen met weelderige Rasta kapsels. Ik hoop dat er eindelijk een erkenning volgt van mijn immens lijden en mensen met kaalheid voortaan voorrang krijgen op mensen met krullen. Dit op de werkvloer, openbaar vervoer, bij de roverheid, het leger, in scholen en universiteiten, bij het toekennen van sociale woningen etc…
    Ook wil ik jaarlijks een “bald” parade georganiseerd zien waar ik dan met mijn vzw ongecontroleerd geld mag binnenrijven. Uiteraard wordt dit door alle media dan rijkelijk gepromoot en wordt elke vorm van kritiek dan bestraft door de tientallen verenigingen tegen “kletskopofobie”.

Plaats een reactie

Delen