De Frans Thirrystraat in Zellik. Foto Google Streetview

De Frans Thirrystraat in Zellik. Foto Google Streetview

Uncategorized

Conner Rousseau denkt dat vlucht naar Milaan 5.30 uur duurt

Redactie PAL

Vooruit-voorzitter Conner Rousseau stelt in een post op Facebook dat het in de toekomst mogelijk zal zijn om sneller met de trein naar Milaan te reizen dan met het vliegtuig. In praktijk zou de treinrit echter bijna 4 uur langer duren.

Sinds kort is de treinverbinding Parijs-Milaan actief, waarbij reizigers in een grote 6 uur kunnen reizen tussen beide grootsteden. Ook wordt overwogen om een dergelijke treinverbinding te voorzien tussen Brussel en Milaan, waarbij je ongeveer 5.30 uur zou doen over je reis. Momenteel is dat nog 9 uur, omdat je in Parijs zou moeten overstappen.

In 2029 zal het echter een stuk sneller kunnen, omdat een nieuwe tunnel onder de Alpen dan geopend wordt. De treinreis tussen Parijs en Milaan zou dan slechts 4 uur meer bedragen, en een rechtstreekse hogesnelheidstrein die vanuit Brussel vertrekt zou dan in 5.30 uur de Italiaanse stad kunnen bereiken.

“Sneller dan vliegtuig”

Conner Rousseau beweert nu dat die reistijd met de trein korter is dan reizen met het vliegtuig. Gezien de trein zo’n 5.30 uur onderweg is (wachttijden niet meegerekend), zou een reis met het vliegtuig dus minstens bijna 6 uur moeten duren om langer uit te vallen. Een snelle blik op de vliegtijden leert ons echter dat de gemiddelde duur van een vlucht tussen Brussel en Milaan zo’n 1.30 uur bedraagt. Zelfs als men daar de wachttijden op de luchthaven bij rekent blijft men nog ruim onder de beweerde 5.30 uur.

PAL Nieuwsbrief

schrijf je gratis in

Blijf op de hoogte met onze dagelijkse nieuwsbrief




35 gedachten over “Conner Rousseau denkt dat vlucht naar Milaan 5.30 uur duurt”

  1. Het is toch algemeen geweten dat kleuters in een droomwereld leven. Laat dat rood ventje eerst volwassen worden en laat hem binnen een jaar of twintig nog eens een poging doen.

  2. Maar dan zijn we er nog lang niet hoor, zelfs met 5:30: de huidige prijzen van zo een treinrit zijn gewoon absurd, zeker als je het comfort (wel, het ontbreken eraan), meerekent. Bovendien met je over zo een lengte ook nog voedsel,
    en ook dat dat zal weer absurd duur groenvoer zijn.

    Als je ’s nachts zou rijden, dan kan 5:30 misschien nog net door de beugel, maar dan is het natuurlijk nog duurder, en kan men je veiligheid niet garanderen.

    Sorry, dit werkt domweg niet …

  3. Connard ziet ze vliegen. De Nazi’s dachten ook het treinverkeer sneller en luxueuzer te kunnen maken door de aanleg van afzonderlijke breedsporen met ervoor aangepaste nieuwe stationsgebouwen.
    Nu, Science-Fiction is wel leuk.

  4. Hmmmm. Deze keer sta ik aan de kant van Conner Rousseau. In China rijden de gewone HSTreinen 320 km/u. Er rijden nu ook magnetic levitation treinen aan 600 km/u. Da’s een uur en 40 minuten voor een 1000 km rit van Brussel naar Milaan. En je hoeft slechts 10 minuten voor vertrek het station binnen te stappen. Dát zijn de treinen waar Conner het over had; niet de oude boemel die nu naar Milaan rijdt.

  5. De oppervlakte van een immens land als China speelt natuurlijk ook een rol in de evolutie. Ook de dichtheid van bebouwing speelt een rol.
    Zelfs indien die evolutie er bij ons ook zit aan te komen zal het niet direct voor morgen zijn, tenzij Connard over een toverstaf beschikt.

  6. Frans,je kunt mss gelijk hebben maar hier moeten we rekening houden met de vakbonden en het stakingsrecht,die trein komt nooit aan.Om de dinsdag om 15 uur in Frankfurt te zijn moet je de maandag vertrekken omdat je nooit weet waar en wanneer de trein zal stilvallen,bomen op de weg, een staking of de bezetting van de sporen,dat is de realiteit en dan de prijs.En in Frankfurt moet je ook nog een hotel boeken of in casu in Lyon.

  7. Ja, China, dat is echt waar we naar moeten opkijken zeker, een brute diktatuur die in volle vaart zichzelf in de verdoemenis aan het rijden is.

    Natuurlijk, zonder enig demokratisch proces kan je zo een ‘grote werken’
    makkelijk doordrukken, zonder naar de ekonomische (of ekologische) gevolgen te kijken.

    Maar zo een infrastruktuurwerken in Europa krijg je er in geen 100 jaar door, zonder eerst een brute eenpartijstaat te stichten. En daar bedank ik voor.

  8. Haha, wist niet dat de Conner het had over treinen die 600 km/u rijden, waar ze dat gaan doen in Europa vraag ik me wel af. Maar ja aan 600 km/u zal het Vooruit gaan…..Blijven dromen Conner !

  9. Dit is zijn toegangsexamen met het oog op een ministerspost binnen enkele jaren. Voor die van Begroting is hij er al zeker door, want rekenen kan hij blijkbaar niet. Kent niet het verschil tussen plus en min. Wel heeft hij zonder meer goede vooruitzichten in dit mooie landje van ons (allez, tot een jaar of 20 geleden toch) : hoe groter het minkukelgehalte, hoe belangrijkere ‘post’ in het vooruitzicht. Ga maar werken voor zo’n clown!

  10. 🤣🤣🤣🤣 inderdaad! Maar ik zou liever hebben dat ze die omhooggevallen janet in 2024 volledig van tafel vegen, tesamen met al die andere linkse gangsters, ipv hem volwassen te laten worden, want dat gaat toch nooit lukken! Een idioot blijft een idioot, die kunnen alleen maar dommer worden!

  11. 🤣🤣🤣🤣 inderdaad! Maar ik zou liever hebben dat ze die omhooggevallen janet in 2024 volledig van tafel vegen, tesamen met al die andere linkse gangsters, ipv hem volwassen te laten worden, want dat gaat toch nooit lukken! Een idioot blijft een idioot, die kunnen alleen maar dommer worden!

  12. Prima Conner! En de elektriciteit nodig om een HST te laten rijden komt in België uit gascentrales, in Duitsland uit steenkoolcentrales en in Italië gelukkig uit kerncentrales. We gaan met z’n allen nog wat meer CO uitbraken om groen te zijn, openbaar vervoer zal zeker lonen na 2025, maar niet voor de planeet.

  13. Euhm… Conner Rousseau heeft eigenlijk gelijk. Anderhalf uur, dat is de tijd tussen het opstijgen en landen. Tel erbij de verspilde tijd op de luchthaven alsook de reis naar afgelegen luchthavens en je komt zo aan de totale reistijd van 5,5 u.

  14. De grote koppen van SPa indachtig hebben hoe gewiekst ze zijn onder elkaar beslist…laat maatteke grote baas spelen want anders zijn we bij de volgende verkiezingen al ons voorkeur stemmen kwijt als we ons nu met die vivaldi nest moeien….iemand de laatste tijd in het nieuws geweest buiten de geldverbrander…iemand,het is stil aan de overkant.

  15. Flauwekul he jongens, of het nu van links of rechts komt, je moet wel een paar uur op voorhand in de luchthaven zijn he, onnozel kloten, richt jullie liever op de zoon van van der paal, oplichter en diens cokesnuiver… war on drugs haha

  16. Vliegtuig: min. drie uur voor de vlucht aanwezig zijn, anderhalf uur vliegtijd, afhandeling bagage Milano nog een nuur, maakt in totaal vijf uur en dertig minuten. En deze tijd verbreng ik liever in een vrij lukseuze trein dan in een moderne sardienen doos.

Plaats een reactie

Delen