Politie (Shutterstock)

Politie (Shutterstock)

Uncategorized

Extreemlinks bekladt 200 SUV’s in Gent

Maarten Sirre

In Gent hebben actievoerders 200 wagens beplakt met stickers en beklad met nepbloed. Dat meldt onder andere Het Nieuwsblad. Het vandalisme wordt opgeëist door de groepjes ‘TOON’ en ‘Anti-SUV’. De linkse activisten zijn van mening dat SUV’s geweerd moeten worden uit de lage emissiezone. “De opmars van de SUV komt neer op een privatisering van de veiligheid op de weg”, zo staat er op hun pamflet te lezen. De aangiftes stromen ondertussen binnen.

De linkse collectieven hebben in de nacht van donderdag op vrijdag maar liefst 200 personenwagens in Gent besmeurd. Het zou gaan om nepbloed. Ook zijn er stickers geplakt met een herkenbaar linkse stijl. Het logo van de groep ‘Anti-SUV’ is duidelijk gebaseerd op het beeldmerk van de extreemlinkse antifa-knokploegen. Volgens de anti-SUV-actiegroep is er niks van schade berokkend jegens de eigenaars van de auto’s. “Er werd geen schade aan de auto’s toegebracht. Nog niet”, zo dreigen ze. Ook verklaren ze alle SUV’s “vogelvrij”.

Tegen de opmars van de SUV

De groep verzet zich tegen de aanwezigheid van SUV’s in de LEZ en tegen de opmars van dit soort auto’s in het algemeen. De SUV (Sports Utility Vehicle) heeft in België de laatste jaren aan populariteit gewonnen. Eén op de vier auto’s die in België wordt verkocht, valt ondertussen in die categorie.

De extreemlinkse activisten hekelen dat de SUV gemiddeld zwaarder letsel veroorzaakt bij een aanrijding dan veel andere soorten wagens. Ze vinden het een soort “pantserwagen”, waarin de automobilist zich veilig kan voelen ten koste van de veiligheid van anderen.

Boze reacties

De getroffen automobilisten reageren weinig gecharmeerd. Het regent ondertussen klachten op sociale media en bij de politie. Ook de familie van Mick Daman, die in het verleden voorzitter was van Open Vld in de Oost-Vlaamse hoofdstad, werd het slachtoffer van de actie. Hij noemt de actie van de radicaal-linkse actievoerders “crapuleus vandalisme” en hoopt dat de daders snel gevonden zullen worden.

PAL Nieuwsbrief

schrijf je gratis in

Blijf op de hoogte met onze dagelijkse nieuwsbrief




26 gedachten over “Extreemlinks bekladt 200 SUV’s in Gent”

  1. Wat een uitleg nu dat bij een ongeval de gekwetsten zwaarder zouden zijn, eerder was het omdat ze meer zouden vervuilen, als ze dan toch iets willen doen voor het milieu, ga naar Antwerpen LEZ zone, auto’s betalen en de scheepvaart vervuilt al jaren miljarden keren meer dan de auto’s maar bart de wever en huts zijn beste vrienden, heeft niets met milieu te maken maar zakken vullen, dat extreem links eens gaat betogen bij de wever maar dat durven ze niet, lafaards.

  2. Had rechts zoiets gedaan, vivaldi had het leger ingezet, maar voor links zal justitie zoals altijd wel een oogje dichtknijpen. Een kind is doodgereden door een suv dus alle suv moeten eruit, is het dogma van links. Moest iemand van de dader zijn familie door corona zijn gestorven, moeten alle Chinezen ook beklad en eruit gezet worden? Wat een zielig clubje linkse fundamentalisten, die dan nog beschermd worden door vivaldi.

  3. Achter een autobus zien we ook geen hol, achter een vrachtwagen ook niet, dus ook maar autobussen en vrachtwagens verbieden? Wie zo’n auto wil en het geld er voor heeft: wat is daar dan verkeerd aan? Van andermans goed blijf je af! Je kan het oneens zijn met zaken maar zo’n acties kunnen niet, daarenboven dreigen ze met het toedienen van schade in de toekomst (zie de 2 laatste zinnen in de 2e paragraaf van het artikel). En nee, ik heb niet zo’n auto maar ik gun de eigenaars de hunne wel.

  4. 4×4?
    merendeels van die suvs zijn gewoon 2×4 of je moet naar de grote bakken gaan.
    en ik denk dat de gemiddelde suv toch een pak minder uitstoot dan mijn 7.4 liter v8 met 2 carburateurs 🙂

  5. Een 4×4 dient geenszins louter om “in de modder” te rijden. Ik rijd met een “Subaru Legacy” , een standaard 4×4 ontworpen sedan personenwagen, geen SUV wat bij glad weer meer baanvastheid garandeert dan een wagen met achter- of voortractie aandrijving die daardoor wel minder brandstof verstookt, dat een 4×4 tractie.

  6. Een groot deel van die SUV’s worden wel in Gent bij Volvo gemaakt. Wij zorgen voor tewerkstelling door ze te kopen. Uiteraard zijn die groenen er tegen. Eerst kernenergie weg en allemaal aan sociaal energietarief, dan e-commerce weg en geen nieuwe jobs meer, dan Volvo weg en duizenden werklozen erbij, … en wat doet de burgemeester ? Stem om te beginnen dat watje Watteeuw weg of Gent wordt het nieuwe Charleroi

  7. Wat een egoïsme, not in my backyard so not my problem. Het is een extreem links idefix omdat de wagens nu iets groter (maar milieuvriendelijker zijn) dan een oude vuile bestelwagen, wat een gedachtengoed. Net zoals extreem links het idefix van vroeger had, kernenergie neen bedankt gaan ze nu onze welvaart kapot maken met vuile CO2 in de lucht te blazen of zoals een extreem linkse me eens zei dat het vuile rook was die uit de koeltorens kwamen, tot dat het niveau/denkwijze van extreem links.

  8. Ik koester een Amerikaanse old-timer décapotable zoals men zegt, een benzine slurpend monster,dat wel. Als ik dan eens meedoe aan een old-timer rit neem ik altijd kinderen mee tot hun groot jolijt. De “groenen ” van t’stad zijn er dan als de kippen bij om hun kinderen als eersten er in te krijgen. Zo zie je maar hoe het kan verkeren.

  9. SUV’s zijn gewoon véél veiliger in het verkeer. De bestuurder van een SUV heeft een veel beter overzicht en kan dus adequater reageren bij gevaarlijke situaties die de bestuurder van een berline nog niet eens heeft opgemerkt. Dus eigenlijk zou men berlines moeten bekladden. Die van Liesbethje met het kleine c..tje eerst.

Plaats een reactie

Delen